Denna enkät skickas till alla kunder som genomgått eftertjänstprocessens olika skeden eller till personer som kontaktat eftertjänsten under 2023.Alla svar behandlas konfidentiellt. Genom att besvara enkäten hjälper du Interpedia att utveckla eftertjänsterna.Interpedias eftertjänst erbjuder i adoptionslagen avsett bistånd vid kontakten till den adopterades födelseland. Adoptionstjänstorganet har till uppgift att bistå adoptivbarnet och dennes vårdnadshavare samt dennes avkomlingar att få uppgifter om adoptivbarnet och hans eller hennes ursprung från den stat från vilken han eller hon anlände samt vid överlämnandet av uppgifter erbjuda mottagaren det stöd och den handledning som behövs. Kundnöjdhetsenkät om Interpedias eftertjänst ”*” anger obligatoriska fält Jag är*adopteradadoptivförälderÅlder* under 18 år 18–25 år 26–40 år 41 år eller äldre Adoptivbarnets ålder* 0–6 7–17 18–29 Kön* kvinna man annat vill inte svara Hur jag fick höra om Interpedias eftertjänst via mina adoptivföräldrar genom att söka på webben jag hittade information på Interpedias webbsidor via sociala medier via en annan adopterad på något annat sätt Hur jag fick höra om Interpedias eftertjänst via en annan adoptivförälder genom att söka på webben jag hittade information på Interpedias webbsidor via sociala medier via en annan adopterad på något annat sätt Hur fick du höra om eftertjänsten? Hur har du hållit kontakt med Interpedias eftertjänst per telefon per e-post via personliga möten (på kontoret eller via Teams) jag deltog i infomöten Vilket av dessa har varit det viktigaste? Vilket hade du mest nytta av? Jag tycker att kontakten har fungerat bra helt av samma åsikt delvis av samma åsikt delvis av annan åsikt helt av annan åsikt Hur kan kontakten förbättras? Under min eftertjänstprocess har jag (du kan välja flera)* personligen träffat eftertjänstens socialarbetare (på kontoret eller via Teams) fått kopior av mina egna adoptionshandlingar och gått igenom dem tillsammans med eftertjänstens socialarbetare planerat en framtida rotresa genomfört en rotresa frågat råd om medborgarskap (t.ex. pass vid dubbelt medborgarskap, anteckningar om medborgarskap, värnplikt i födelselandet) gjort en förfrågan om handlingar till mitt födelseland gjort en begäran om utredning av bakgrund till mitt födelseland deltagit i eftertjänstens webbinarium deltagit i eftertjänstens infomöte på en landsträff Under min eftertjänstprocess har jag (du kan välja flera)* personligen träffat eftertjänstens socialarbetare (på kontoret eller via Teams) mitt barn har fått kopior av sina egna adoptionshandlingar och gått igenom dem tillsammans med eftertjänstens socialarbetare planerat en framtida rotresa genomfört en rotresa frågat råd om medborgarskap (t.ex. pass vid dubbelt medborgarskap, anteckningar om medborgarskap, värnplikt i födelselandet) gjort en förfrågan om handlingar till mitt barns födelseland gjort en begäran om utredning av bakgrund till mitt barns födelseland deltagit i eftertjänstens webbinarium deltagit i eftertjänstens infomöte på en landsträff Informationen jag fick på personliga möten hjälpte mig att förstå min egen bakgrund och adoptionens bakomliggande orsaker helt av samma åsikt delvis av samma åsikt delvis av annan åsikt helt av annan åsikt Informationen vi fick på personliga möten hjälpte mitt barn att förstå sin egen bakgrund och adoptionens bakomliggande orsaker helt av samma åsikt delvis av samma åsikt delvis av annan åsikt helt av annan åsikt Skulle du ha behövt mer stöd eller information om din egen bakgrund? Hurdant? Skulle ditt barn ha behövt mer stöd eller information om sin egen bakgrund? Hurdant? Att gå igenom mina egna adoptionshandlingar tillsammans med eftertjänstens socialarbetare hjälpte mig att förstå min egen bakgrund och adoptionens bakomliggande orsaker helt av samma åsikt delvis av samma åsikt delvis av annan åsikt helt av annan åsikt Att gå igenom adoptionshandlingarna tillsammans med eftertjänstens socialarbetare hjälpte mitt barn att förstå sin egen bakgrund och adoptionens bakomliggande orsaker helt av samma åsikt delvis av samma åsikt delvis av annan åsikt helt av annan åsikt I vilka frågor skulle jag ha behövt mer information och stöd gällande mina egna adoptionshandlingar? I vilka frågor skulle mitt barn ha behövt mer information och stöd gällande sina egna adoptionshandlingar? Vägledningen beträffande rotresan och stödet jag fick i samband med den från eftertjänsten har varit bra helt av samma åsikt delvis av samma åsikt delvis av annan åsikt helt av annan åsikt I vilka frågor skulle jag ha behövt mer information och stöd beträffande rotresan? Vägledningen beträffande begäran om utredning av bakgrund och stödet jag fick i samband med den från eftertjänsten har varit bra helt av samma åsikt delvis av samma åsikt delvis av annan åsikt helt av annan åsikt I vilka frågor skulle jag ha behövt mer information och stöd beträffande utredningen av bakgrund? Jag känner att jag har fått det stöd som behövs från Interpedias eftertjänst i de olika stadierna av processen* helt av samma åsikt delvis av samma åsikt delvis av annan åsikt helt av annan åsikt Eftertjänsten har stöttat mitt välbefinnande* helt av samma åsikt delvis av samma åsikt delvis av annan åsikt helt av annan åsikt Eftertjänsten har stöttat mitt barns välbefinnande* helt av samma åsikt delvis av samma åsikt delvis av annan åsikt helt av annan åsikt Stödet och informationen jag fått från eftertjänsten har stärkt min identitet* helt av samma åsikt delvis av samma åsikt delvis av annan åsikt helt av annan åsikt Stödet och informationen vi fått från eftertjänsten har stärkt mitt barns identitet* helt av samma åsikt delvis av samma åsikt delvis av annan åsikt helt av annan åsikt Webbsidorna för Interpedias eftertjänst har innehållit nyttig information för mig helt av samma åsikt delvis av samma åsikt delvis av annan åsikt helt av annan åsikt Jag har följt Interpedia i sociala medier (Facebook, Instagram, YouTube, LinkedIn, X) Ja Nej Interpedias sociala mediekanaler har innehållit nyttig information för mig helt av samma åsikt delvis av samma åsikt delvis av annan åsikt helt av annan åsikt Hur kan kommunikationen om eftertjänster förbättras? Helhetsbetyg för Interpedias eftertjänst mycket bra bra måttlig dålig mycket dålig Hur kan eftertjänsterna förbättras?Övrig respons eller hälsningar till Interpedias eftertjänstCAPTCHAEmailDetta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.